Erasmus+, KA210-VET – Partnerstwa na małą skalę w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego
Celem projektu jest wymiana wiedzy i doświadczeń w celu opracowania cyfrowych materiałów edukacyjnych. Zostanie wykorzystana rozszerzona rzeczywistość jako narzędzie wspierające głębsze zrozumienie zagadnień technicznych oraz budowanie kompetencji zawodowych. Wdrożenie materiałów dydaktycznych przygotowanych na różnych poziomach cyfrowych umożliwi bardziej przystępne, atrakcyjniejsze i głębsze przekazywanie wiedzy. Partnerzy projektu rozszerzą współpracę międzynarodową oraz konkurencyjność.
3D learning AS, Norwegia
Zespół Szkol Elektrycznych nr 1 im. Powstańców Śląskich w Krakowie, Polska
01.09.2024 – 28.02.2026
60 000 EURO, Finansowanie z Unii Europejskiej (program Erasmus)
Grupą docelową działań projektu jest kadra instytucji partnerskich, w szczególności nauczyciele zawodu. Nawiązana współpraca międzynarodowa umożliwi wymianę dobrych praktyk i transfer wiedzy w zakresie efektywnego kształcenia VET z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych i opartego o włączenie społeczne. Grupą docelową rezultatów projektu są uczniowie 16+ oraz nauczyciele przedmiotów zawodowych z obszaru budownictwa zrównoważonego, w tym systemów wentylacyjnych i rekuperacji. Projekt jest skierowany w szczególności do uczniów starszych klas, ponieważ Ci zdobyli już większy zakres wiedzy zawodowej i zaczynają planować ścieżkę kariery zawodowej. Nie mniej nie wyklucza się udziału uczniów młodszych, zainteresowanych tematyką projektu. W ramach projektu planuje się bowiem opracować materiały edukacyjne/dydaktyczne w technologii XR i tradycyjnej („on laptop”), które umożliwią kompleksowe kształcenie zawodowe, jednocześnie oparte o uniwersalne projektowanie.
Rezultatem projektu będzie opracowany zestaw materiałów dydaktycznych, przygotowany w oparciu m.in. o technologię Rzeczywistości Rozszerzonej (Extended Reality, XR) jak również o metody tradycyjne („on laptop”), dotyczący zasad działania energooszczędnych systemów wentylacyjnych i rekuperacji. Materiały będą opracowane w oparciu o projektowanie uniwersalne, tak by uwzględnić potrzeby osób poruszających się w przestrzeni publicznej (np. Standardy WCAG, dostosowanie do osób niedosłyszących).